Filter op nieuwe reacties / van wie / periode / zoekwoorden

Door Atlanticum, 16 september 2008, 20:38

foto Atlanticum

Eindeloos genieten van de Cote d, Opale. . .

Moe, maar helemaal voldaan en verzadigd, ben ik weer terug van 2 weekjes wandelen langs de Cote d, Opale in Noordwest-Frankrijk.

Helemaal te voet over onmetelijke stranden, afgewisseld met steile klifkusten, heb ik weer eens laten inspireren door de elementaire krachtbronnen van de natuur. . . .

Om soms Lees verder

Om soms ook te voelen als er een paar zware plensbuien over je heenkomen, waarbij je soms tot op het bot nat wordt. En als daarna de zon weer fel te voorschijn komt, zie het er zo fascinerend uit...Dan rust je lekker even uit op een zonnig, beschut plekje tussen de rotsen en terwijl je naar het boeiende schouwspel van het inkomende getij kijkt, warm en droog je weer helemaal op. . .

Je gaat weer verder...Recht tegenin een straffe zeewind, die je haren helemaal hard maken van het zout. En ondanks de toch tamelijk pittige inspanning, krijg je steeds meer energie. Je zou eindeloos door kunnen gaan. Het werkt als een verkwikkende drug op je in. Zo eindeloos gaaf. . .

De 3 foto, s zijn slechts het topje van de ijsberg der verankerde digitale momenten. . .

Atlanticum.

134 keer bekeken

Door Atlanticum, 2 september 2008, 19:09

foto Atlanticum

Naar de Cote d, Opale. . .

Dag allemaal,

Deze schitterende kust in het uiterste noordwesten van Frankrijk is de komende 2 weekjes mijn thuisland.
Waar de vlakke duinkusten van de Lage Landen plaats maken voor soms spectaculaire krijtsteenkliffen. Omspoeld door het Kanaal, dat hier een opaalachtige kleur heeft vanwege de erosie van kalksteen.
Het weer laat Lees verder

Dag allemaal,

Het weer laat zich hier vaak van zijn ruigste kant zien, maar deze elementen trekken me juist aan. Zon en bakken is niet vanzelfsprekend aan deze kust. Uitwaaien des te meer. . .

Laat jullie alvast even proeven middels deze foto, s, die overigens niet door mijzelf zijn gemaakt. . .

Tot over een paar weken!

Warme groet,

Atlanticum

132 keer bekeken

Door Atlanticum, 27 augustus 2008, 09:08

Les Landes

In het Zuidwesten van Frankrijk ligt een gebied waar de magie van de natuur op een indrukkende wijze op je inwerkt.

Al wandelend door een van de grootste aaneengesloten bossen van West Europa, adem je diep de geuren in van dennehars en vermolmd hout, voel je een zachte zeebries door Lees verder

Al wandelend door een van de grootste aaneengesloten bossen van West Europa, adem je diep de geuren in van dennehars en vermolmd hout, voel je een zachte zeebries door de kruinen van de pijnbomen suizen en knisperen de dennenaalden onder je schoenzolen. . .

Langzaam wandel je terug naar de duinen, die met zeedistels zijn begroeid. De zon brandt fel en weerkaatst op het roomwitte zand. In de verte zie je een blauw streepje. De oceaan komt in zicht. De heerlijke zilte lucht stroomt je tegemoet. Ondanks de bries is het erg warm en je wilt verkoeling zoeken. En wat is er dan heerlijker om te gaan stoeien met de golven. Alsof je in een enorme wirlpool terechtkomt. . . . Heeeerlijk!

We zijn hier Les Landes. Een streek waar je helemaal tot jezelf komt door de geneeskrachtige werking van de natuur. . .

127 keer bekeken

Door Atlanticum, 11 augustus 2008, 11:08

foto Atlanticum

Samen nat met NetSamen. .

Donkere regenwolken pakten zich samen tijdens de zondagmorgen van 10 augustus. Dacht eigenlijk: "Dit is toch niet echt lekker weer om te gaan zeilen". Maar hoe dan ook, ik had zo, n zin om me weer in een leuke ontmoeting met andere NetSamers te storten, dat ik toch besloot om Lees verder

Donkere regenwolken pakten zich samen tijdens de zondagmorgen van 10 augustus. Dacht eigenlijk: "Dit is toch niet echt lekker weer om te gaan zeilen". Maar hoe dan ook, ik had zo, n zin om me weer in een leuke ontmoeting met andere NetSamers te storten, dat ik toch besloot om richting Leiden te treinen.

Daar aangekomen stond Vliegeraar ons op te wachten met zijn kampeerbusje. Samen met Trudie, Wil en Tijdloos namen we plaats achterin de kampeerbus. Intussen hadden Tatjana, Stevie en Pleiaden zich al afgemeld. . . .

Maar de sfeer bleef erin zitten en eenmaal aangekomen voegde zich de rest van ons "team". Meg61 als laatste. Zij kwam nog net op tijd aanfietsen. .
En hopla, de zeilen werden opgetuigd. En spoegig voerden we op de weidse wateren van de Kagerplassen. Het ging heerlijk met de wind mee en de stemming was super.

Na een koffiepauze aan een gezellig terras kozen we weer het ruime sop. Intussen was de lucht mooi aan het opklaren en de wind begon steeds meer toe te nemen tot een dikke windkracht 5....en het zou nog meer worden. . .

Het spektakel barstte los. Alle zeilen moesten worden bijgezet op de elementen te trotseren. Het was een waar avontuur om dit eens mee te maken. De boot ging gewoon stampen en het buiswater kende geen genade. Vrijwel iedereen werd kleddernat. Intussen waren we 1 van de 3 boten van onze groep, uit het oog verloren. Ze bleken achteraf onze "diehearts" te zijn door verstandig op eigen kracht terug te zeilen naar de Zijl.

Wij hadden intussen een "veilige" tussenstop gemaakt op een ponton, waar we onze boten hadden vastgemaakt en onze doorweekte kleren konden laten drogen...En dat ging snel op het gloeiend hete, verroeste plaatijzer.
Het zwerk was heerlijk blauw, de temperatuur was prima. We lagen daar heerlijk op ons gemak te zonnen en dat terwijl we, verder op de Kagerplas, de schuimkoppen zagen groeien. . . En daar zouden we nog dwars door heen moeten terug naar de Zijl. . .
De windkracht reikte intussen al tot kracht 6 en we moesten toegeven dat het verstanger zou zijn om ons maar op "sleeptouw" te laten nemen. Na een telefoontje naar de bootverhuurder kwamen na een kwartier 2 mannen met een motorboot ons "redden". Iedereen oplucht en de laatste kilometer lagen we heerlijk relaxed in onze bootjes te genieten van het mooie schouwspel van lucht, wind en water.
Terwijl we werden voorstgesleept door de motorboot.

Toen we weer terugkwamen bij de Zijl, zaten de "diehearts" ons gezellig op te wachten. Genietend van onze avonturen gingen we terug naar Leiden waar we nog nog een gezellig etentje in "Afrikaanse sferen" hadden gemaakt. Intussen had ik een migraine-aanval gekregen. Maar daar liet ik mij niet door uit het veld slaan. Zeker niet toen ik zo, n geweldige warmte en medeleven voelde van de groep...En de migraine aanval verdween als sneeuw voor de zon. .

Ik kijk terug op een weer een onvergetelijke dag. Dank jullie allemaal weer voor het geweldige gezelschap. En ook zeker voor Vliegeraar en Meg61, die dit zo supermooi hebben georganiseerd!